Odchudzanie przez zmniejszanie

Spożywanie wszystkich pokarmów w małej ilości, to dobry sposób na zaspokojenie głodu, degustację potraw, a przede wszystkim to wspaniały przepis na nieinwazyjne odchudzanie.

Wystarczy znać swój organizm, by móc odżywiać się według własnych potrzeb.

Gdy spożywamy za dużo pożywienia tracimy radość życia, stajemy się ociężali i mniej chętni do działania. Tracimy jasność umysłu, co nie pozwala wydajnie pracować. Ponad to zdobywamy nadmierne kilogramy, których nie chcemy.

Sposobów na ograniczenie pożywienia, by w przyszłości odchudzanie nie musiało wchodzić w grę jest wiele.

  1. Zmiana sposobu przyrządzania posiłków np. ze smażonych, duszonych – na gotowane na parze, lub gotowane w wodzie.
  2. Wymiana garnków i naczyń kuchennych – z większych na mniejsze.
  3. Dzielenie jedzenia na mniejsze porcje i konsumowanie tylko jednej części.
  4. Odkładanie z kanapki jakiegoś dodatku np. kawałka sera, plasterka kiełbasy itd.
  5. Stosowanie zamienników np. na kanapce – z wysokokalorycznych na mniej kaloryczne.

Odchudzanie organizmu nie musi być przykrym doświadczeniem. Może być bardzo owocnym etapem w naszym życiu. Pozwoli nam poznać swój organizm, zmienić styl odżywiania, zdobyć wiedzę z zakresu racjonalnego odżywiania.